در غیاب استقلال و پرسپولیس، یک مدعی شکست خورد اما مدعی دیگر با طلسم‌شکنی جایگاه خودش را در صدر جدول محکم‌تر کرد.

ذوب آهن

همشهری آنلاین- هفته چهارم از فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر جمعه‌شب گذشته آغاز شد و در شرایطی که استقلال و پرسپولیس به‌خاطر حضور در آسیا غیبت داشتند، دو مدعی دیگر به میدان رفتند و نتایج متفاوتی گرفتند. استقلال در این هفته باید با مس رفسنجان بازی می‌کرد و حریف پرسپولیسی‌ها هم گل‌گهر سیرجان بود اما این ۲بازی به‌دلیل بازی‌های روز دوشنبه سرخابی‌ها در لیک نخبگان به تعویق افتاد. اما دو مدعی دیگر قهرمانی یعنی سپاهان و تراکتور به مصاف رقبای خود رفتند که هر دو تیم هم میزبان بودند. سپاهان در مسابقه‌ای که حاشیه‌های فراوان و البته دردناکی داشت گربه سیاه خودش یعنی ملوان را برد اما تراکتور در تبریز غافلگیر شد و اولین شکست این فصل به نام اسکوچیچ و تیم پر از ستاره‌اش نوشته شد.

طلسم ملوان بالاخره شکست

بازی سپاهان و ملوان در فولادشهر در حالی آغاز شد که سپاهان در ۲فصل اخیر و در خانه خودش مقابل ملوان به یک مساوی و یک باخت رسیده بود. مساوی تلخ سال۹۲ و ناکامی زردپوشان در قهرمانی لیگ۲۲ را که در ۴هفته پایانی رخ داد همه به خاطر دارند. سال بعد هم سپاهان در حالی به ملوان رسید که همه بازی‌هایش را در ۵هفته ابتدایی برده بود و مثل امسال با رکورد صد درصد پیروزی به انزلی‌چی‌ها رسیده بود. پارسال اما جدال دو تیم در اصفهان با برتری ۳ بر ۲ ملوان تمام شد و نوار پیروزی‌های سپاهان را پاره کرد. جمعه‌شب بالاخره سپاهان این طلسم را شکست و برد باارزشی را مقابل گربه سیاه خودش به دست آورد. این در حالی بود که ملوان بارها تا آستانه جبران تک‌گل زیبای محمد کریمی پیش رفت و موفق نشد و حتی پنالتی این تیم هم توسط امید نورافکن از دست رفت. ژوزه مورایس در این مسابقه نیز همچنان از حضور خریدهای جدیدش محروم بود و استیون انزونزی مشهور روی نیمکت بازی را آغاز کرد. این بازیکن فرانسوی البته در دقیقه۸۹ به زمین رفت تا چند دقیقه‌ای در میدان باشد و طلسم حضورش بالاخره شکسته شود. تیم مورایس در این میدان ۴۸.۷ درصد مالکیت توپ داشت و در مالکیت نتوانست برتری خاصی بر میهمانش داشته باشد اما در تعداد شوت‌ها ۱۷ بر ۱۳ و در شوت‌های داخل چارچوب ۹ بر ۶ برتری داشت و بیشتر از تیم میهمان موفق به موقعیت‌سازی شد. چنان که امید گل زردپوشان در پایان مسابقه ۲.۱۴ و امید گل ملوان با وجود پنالتی ازدست‌رفته‌شان ۱.۸۳ محاسبه شده که نشان از برتری تیم میزبان دارد. بهترین بازیکن این میدان پیام نیازمند بود که در یکی از بهترین روزهای فوتبالش هم پنالتی نورافکن را گرفت و هم ۵مهار موفق دیگر داشت تا در نهایت با نمره ۸.۱۱ بهترین نمره این مسابقه را بگیرد. جالب اینکه بهترین بازیکن ملوانی‌ها هم دروازه‌بان آنها بود؛ حبیب فرعباسی که یک بار دروازه‌اش روی شوت کریمی باز شد اما ۸ضربه دیگر را به خوبی مهار کرد و در پایان با نمره ۷.۹۴ دومین بازیکن برتر میدان شد. سپاهان با این پیروزی مهم ۱۲امتیازی شد و به عنوان تنها تیمی که صد درصد امتیازات ممکن را گرفته است در صدر جدول نشست. بازی هفته پنجم این تیم دربی اصفهان است، با ذوب‌آهنی که این هفته تراکتور را برد و بازی هفته ششم هم مقابل خود تراکتور و به میزبانی سپاهان انجام خواهد شد.

طلسم ربیعی باز هم نشکست

اما درست در روزی که سپاهان توانست بر گربه سیاه خودش غلبه کند، تراکتور هم مقابل گربه سیاه سال گذشته‌اش به زمین رفت و در ورزشگاه خانگی شکست خورد. ذوب‌آهن فصل گذشته در فولادشهر با یک گل تراکتور را برده بود و در بازی برگشت هم این حریف را در تبریز با نتیجه سنگین ۴ بر یک خرد کرده بود. جالب‌تر اینکه قبل از این ۲پیروزی محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان بود و در آنجا هم بارها و بارها تراکتور را شکست داده بود. چنان که او حالا از ۷بازی اخیرش با تراکتور ۶بازی را برده و در ۵بازی اخیر هم به‌طور متوالی به پیروزی رسیده است. ربیعی این بار به مصاف تیمی رفته بود که پرمهره‌ترین تراکتور تمامی این سال‌هاست. تیمی که بیرانوند، شجاع و ترابی‌اش تازه از اردوی تیم ملی بازگشته بودند و امیر حسین‌حسین‌زاده‌اش یکی از بهترین‌های لیگ در ۳هفته ابتدایی بود. اما در این مسابقه حسین‌زاده بدون اینکه نشانی از ستاره ۳هفته گذشته داشته باشد دو کارت زرد گرفت و اخراج شد و ملی‌پوش‌های تراکتور هم تقریبا ناآماده‌ترین بازیکنان این تیم بودند. در مهم‌ترین صحنه مسابقه در دقیقه۶۷ مهدی ترابی در جلوی زمین توپ را لو داد و شجاع خلیل‌زاده روی همان توپ در عقب زمین اشتباه کرد تا دروازه بیرانوند با پاس فردین یوسفی و ضربه امید لطیفی باز شود. ضربه‌ای که گمنام‌ترین‌های لیگ به پرستاره‌ترین تیم این فصل زدند در ادامه هم جبران نشد و دراگان اسکوچیچ اولین باخت خودش را تجربه کرد. تراکتور در این مسابقه ۱۱بار شوت زد که در مقابل ۴شوت ذوبی‌ها رقم قابل ملاحظه‌ای بود اما در شوت‌های داخل چارچوب دو تیم ۲ بر ۲ مساوی شدند که نشان از دقت پایین در شوت‌های تیم میزبان داشت. امید گل تراکتور در این مسابقه ۰.۵۹ و امید گل ذوب‌آهن ۰.۲۷ بود، یعنی حتی مجموع امید گل دو تیم هم به اندازه یک گل نشد. این اولین مسابقه‌ای بود که تراکتوری‌ها موفق به گلزنی نشدند و باخت آنها باعث شد ۲تیم از ۴تیم مدعی در همین ۴هفته ابتدایی شکست را تجربه کرده باشند. تراکتور هفته آینده در خرم‌آباد میهمان تیم خیبر است و مقابل تیمی که مثل خود تراکتور از حمایت پرشور هوادارانش بهره می‌برد، کار بسیار سختی خواهد داشت.

کد خبر 881329

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha